'morgen!
— viola voß (@v_i_o_l_a) August 4, 2021
"Sehenswürdigkeiten sind Dinge, die man gesehen haben muss, weil andere Leute sie auch gesehen haben." (Alfons von Czibulka, 1888-1969, österr.-dt. Schriftsteller und Maler) [via https://t.co/L4VYhltLO1]
— viola voß (@v_i_o_l_a) August 4, 2021
— BoschBot (@boschbot) August 4, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422782825535844354
Denke grad drüber nach, #unbezahlt nur noch Open Access Publikationen für Open Access Zeitschriften, Online-Rezensionsportale usw. zu rezensieren & das bei Anfragen auch so zu erfragen & bei Ablehnung auch so zu kommunizieren. Zu radikal?#IchBinHanna
— Karoline Döring @karolinedoering@fedihum.org (@karolinedoering) August 1, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422786531777986560
"Eine kleine Geschichte des Taschenbuches" von @mensing_petra: https://t.co/SgEhewQJgH #Buchgeschichte #Buchwissenschaft #paperbacks cc @BookStudies_WWU 🙂
— ULB_MS_FachInfo (@ULB_MS_FachInfo) August 4, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422801407112011776
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422805534948958210
"Eine neue Form der Recherche in Bibliotheken: „Suchschlitz“ contra Exploration – Reduktion statt Orientierung?" Überlegungen von @BeMattmann und Noah Regenass: https://t.co/YYyYaCkH35 #Bibliothek #Recherche #DiscoverySystem #UX #Visualisierung
— viola voß (@v_i_o_l_a) August 4, 2021
Aus unseren Neuerwerbungen – Sprachen und Literaturen allgemein 2021.8 https://t.co/1eABv0Ku5Z
— ULB_MS_FachInfo (@ULB_MS_FachInfo) August 4, 2021
Kürzlich mit Lehrerpärchen aus Berlin gesprochen > Kunstwerke der Schüler dürfen in der Schule nicht aufgehängt werden wegen #Brandschutz: nur noch hinter Glas ist erlaubt#Datenschutz: Name & Klasse des Kindes dürfen nicht genannt werden
Was ist das für ein Irrsinn?
— Winfried Veil (@winfriedveil) August 2, 2021
Wer kennt sie nicht, die 3 apokalyptischen Reiter: #Brandschutz, #Datenschutz und #Denkmalschutz.
— Torsten (@nineteen7t2) August 2, 2021
Tirolensien 1: Gestern konnte ich eine der bedeutendsten Sehenswürdigkeiten Tirols besichtigen: Das Freiluft-Zement-Museum bei Kufstein! pic.twitter.com/nPbS1JZr3p
— Anton Tantner @adresscomptoir@mastodon.social (@adresscomptoir) August 3, 2021
76% of librarians have had a nightmare that featured the sound made by their library's receipt printers
— Fake Library Statistics (@FakeLibStats) August 4, 2021
Great blog post from @CamUniLibrarian on the current negotiations with Elsevier, with particular emphasis on the context for Cambridge https://t.co/Zy5pYCPnnM
— David Prosser (@RLUK_David) August 3, 2021
‘Regardless of where you are around the world, we want you to be able to access and build upon the world-leading research produced at Cambridge’. One of the goals @theUL @Cambridge_Uni influencing our approach to the Elsevier negotiations. *New blog* in the CamOpenAccess series. https://t.co/QWRvdoRtLj
— Jessica Gardner (@CamUniLibrarian) August 3, 2021
There are so many tools for musicians to manage their own careers nowadays—if record labels hope to survive, they will need to act more like "artist accelerators." https://t.co/37HM7rn3Uf pic.twitter.com/dfp6ShtWEu
— Ted Gioia (@tedgioia) August 3, 2021
About to order some custom pencils for cataloging. pic.twitter.com/4oqLA7KYgU
— Garrett Scott (@billybakkus) August 3, 2021
There's also this approach. Written by @ASmallFiction pic.twitter.com/Nuz5AvG1sW
— The Oatmeal (@Oatmeal) August 3, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422829843239026688
Wirklich ernüchternd. Würde den letzten Satz anders formulieren: Gerade weil der Markt nicht versagt, müssen Bibliotheken Alternativen fördern & aufbauen. #openaccess https://t.co/kn1Le7g8qw
— Karoline Döring @karolinedoering@fedihum.org (@karolinedoering) August 3, 2021
These people wanted the UK to be a non-EU country without free movement, and are now whining that the EU treating it like a non-EU country without free movement pic.twitter.com/ZfIMPm5bDD
— Steve Peers (@StevePeers) August 3, 2021
Hallo, liebe Forschende und Freunde der Buch-, Bibliotheks- und Informationswissenschaft! Via Twitter informieren wir von heute an über die Services unseres Fachinformationsdienstes! pic.twitter.com/EjBecz6E1D
— FID BBI (@FID_BBI) August 4, 2021
So the word 'Daisy' comes from the Old English 'dæges ēage' (day's eye) – because the petals open at dawn and close at dusk. pic.twitter.com/PFmjHK4tuz
— National Library of Scotland (@natlibscot) August 4, 2021
Inspired to take up #ArtisticSwimming?
Here's some great advice for beginners: 'when he commeth at his side, fall in upon his right or left side, after this fashion.'
Just do it exactly like the person in this image. You'll be fine. Maybe. pic.twitter.com/dabIdk981g
— Bodleian Libraries (@bodleianlibs) August 4, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422866540404396032
"Digital Humanities in der Musikwissenschaft: Die Dimensionen von Musik und Vorschläge für ihre digitale Codierung" https://t.co/2fpjgb9F8W #DigitalHumanities #Musik #Musikwissenschaft
— viola voß (@v_i_o_l_a) August 4, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422871063483006981
tipp für #screencasts mit #windows–#bordmitteln von @BueroKaizen: "Screencast mit Windows 10" https://t.co/r2P6aTwgrZ
— viola voß (@v_i_o_l_a) August 4, 2021
"TeamTree analysis: A new approach to evaluate scientific production" by FW Pfrieger https://t.co/dM6K1q5WV2 – "new bibliometric approach named #TeamTree analysis […] that visualizes the development and composition of the workforce driving a field" #bibliometrics [via @echosdoc]
— viola voß (@v_i_o_l_a) August 4, 2021
"Two smiley faces" – part five: https://t.co/Y34hER3PTk #emoji #podcast
— viola voß (@v_i_o_l_a) August 4, 2021
"Auf einen Kaffee mit uns": die neusten #CoffeeLectures der @ubleipzig zum "nachschauen": https://t.co/IMa3y2BHWp – u.a. dabei: "Twitterdaten analyiseren" https://t.co/6SxwhYnHyR
— viola voß (@v_i_o_l_a) August 4, 2021
"Treeverse is a tool for visualizing and navigating Twitter conversation threads." https://t.co/aSzCC0f2PU #twitter #analysis #tools [via @echosdoc, https://t.co/sKqqJYDLYm]
— viola voß (@v_i_o_l_a) August 4, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422884104685694981
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422884638075277317
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422885875726290954
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422885981032681473
Erkenntnisse aus dem #KOBV Jahresbericht 2019-2020 – nicht nur für Bibliothekar:innen #Bibliotheken, S. 15-17: #Teamarbeit #online https://t.co/HsLlau3dxF pic.twitter.com/GqQIfojZiq
— @kobv_zt@openbiblio.social (@kobv_zt) August 4, 2021
No it en't
(Keep following me for more top insight into scholarly communications)
Banning journal impact factors is bad for Dutch science https://t.co/I1FxF4i8fQ via @timeshighered
— Peter Barr (@tweeterbarr) August 4, 2021
(google heute mit einem 'get vaccinated, wear a mask, safe lives' doodle) pic.twitter.com/yg68QmbR89
— Markus Spath (@hackr) August 4, 2021
(das logo hat ein pflaster bekommen) pic.twitter.com/WrA0m3lm6P
— Markus Spath (@hackr) August 4, 2021
Happy 60, Barack Obama! pic.twitter.com/G3fgQyTC4M
— Hauck & Bauer (@hauckundbauer) August 4, 2021
Was liest diese Frau? pic.twitter.com/V28ppZiaCK
— 54books (@54blog) August 4, 2021
Diese Werbung spielt auf "Let's dance", eine bekannte Fernseh-Tanzshow, an. Dabei handelt es sich um einen Fall von Intertextualität. Das sieht man auch daran, dass der Werbetext seine Wirkung verliert, wenn man das Verb austauscht: "Let's strahl!" weckt keine Assoziationen. pic.twitter.com/krnh21L6Qi
— Variantengrammatik (@VariantenGra) August 4, 2021
Darauf muss man erstmal kommen: Eine CCC-Aktivistin entdeckt eine besorgniserregende Schwachstelle in einer #CDU-App, meldet diese pflichtbewusst den verantwortlichen Stellen und kassiert statt eines Dankschreibens samt Blumenstrauß und Präsentkorb eine Strafanzeige. https://t.co/JOPtRsIWZ7
— Lorenz Meyer (@shengfui) August 4, 2021
Me and the Karpfen are doing fine pic.twitter.com/Wlq1dPwuh9
— Moritz Baßler (@ba_moritz) August 4, 2021
Carpe diem
— Clemens Bruno Gatzmaga (@ClemensBruno) August 4, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422894479913140225
When your line breaks at an inappropriate position, a no-break space can bind together what needs to be close, like numerical value and unit symbol.
But since a no-break space is, per definition, blank, we now went for a frame to make it also actually detectable. #academicwriting pic.twitter.com/cEeJWwshMF— SciFlow (@sciflow_net) July 23, 2021
Today is International Owl Awareness Day!
Did you know that the mascot for our children's activities is an owl called Oona?
We are also proud sponsors of two Ural owls from @suffolkowls – Bea and Bumble (pictured). #InternationalOwlAwarenessDay #OwlAwareness #UralOwls pic.twitter.com/fdRKWIZ3qC
— Suffolk Libraries UK (@SuffolkLibrary) August 4, 2021
What a hoot https://t.co/46HPJBLym3
— Alison Stewart (Wheeler) MBE (@alisonwheela) August 4, 2021
Unser #eBooks-Angebot hat sich weiter vergrößert: Jetzt sind z.B. auch rund 14.000 Bücher der Bloomsbury Collection und rund 2.000 der Hanser eLibrary dabei. Eine Übersicht über alle Pakete: https://t.co/s7pRU78QD2
— ULB_MS_FachInfo (@ULB_MS_FachInfo) August 4, 2021
Lehr- und Übungsstoffe für den Unterricht in der Algebra an gewerblichen Lehranstalten https://t.co/DGbdqlU91s
— ULB_MS_DigiNews (@ULB_MS_DigiNews) August 4, 2021
Last night I dreamt I was preparing my syllabus to teach a class called “Robots. Robots? ROBOTS!” this coming fall.
When I woke up, my first thought was “I’d better finish that syllabus!”
And then I realized it was a dream. But I’d really love to teach that class some day.
— Librarianshipwreck (@libshipwreck) August 4, 2021
good morning to everyone but especially my dog who has already assessed the day, said no thank you, and went back to bed
— Kristen Arnett (@Kristen_Arnett) August 4, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422926631237210112
Stand schon immer auf meiner Agenda: die Themenseite Quizzes. Nun, (fast) pünktlich zum Schulstart fertiggestellt. Eingeflossen sind Anregungen von @Woe_Real, #twlz und #twittercampus https://t.co/Bt0o2BC2iK
— Schule digital (@m_drabe) August 4, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422963612826705921
Zum Vormerken: Morgen von 14-15h findet die #Bibliometrie-Online-Sprechstunde des SLUB Open Science Labs statt. Ob Informationen zu Kennzahlen, #Datenbanken oder Unterstützung beim akademischen #Identitätsmanagement, das Team freut sich auf Ihr Anliegen. https://t.co/lDrCLOkhGv
— SLUB Dresden (@SLUBdresden) August 4, 2021
So, a handful of people have been doing a very interesting boss move: Figuring out websites that hosted a lot of flash animations and games, they are using the Wayback Machine to find the old grabs of those sites, download the .SWF files, and then upload them to us, emulated. pic.twitter.com/OOI4MU1Asb
— Jason Scott (@textfiles) August 4, 2021
Pro-Tipp: Bibliotheken können den #Bibliothekstourismus von Bibliothekar*innen unterstützen, indem sie klare Regelungen für die Frage: "Darf man Bilder von der Bibliothek machen?" treffen und die Kolleg*innen am Bibliothekstresen dann wissen, was sie antworten sollen.
— karstens (@karstens) August 4, 2021
"I'm looking for a book but I bet you probably don't have it."
"What's the book?"
"'The Power of Positive Thinking.'"— Lousy Librarian (@LousyLibrarian) August 4, 2021
Friendship begins with a chocolate chip cookie #NationalChocolateChipCookieDay pic.twitter.com/xJxSMdjMIJ
— PEANUTS (@Snoopy) August 4, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422996271523041291
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422996624465403904
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422996925805170690
Alle, die Mastodon bereits kennen oder kennenlernen wollen: Die HdM ist nun offiziell auf der Mikroblogging-Plattform „Mastodon“ unterwegs. Bei den Social-Media-Icons auf der HdM-Website findet Ihr jetzt auch das Mastodon-Logo und kommt mit einem Klick direkt auf unseren Account. pic.twitter.com/qbubQrwj8u
— Hochschule der Medien (HdM) (@hdm_stgt) August 4, 2021
F. W. Bosses Rechenbuch für die Volksschule https://t.co/P8S5gGnE3Y
— ULB_MS_DigiNews (@ULB_MS_DigiNews) August 4, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422997231649673218
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422997458439872513
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422997659959300099
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422997732478828554
But perhaps the most spectacularly misunderstood event is discus. The artist got that it involves athletes throwing disc-shaped objects, but assumed that this meant AT EACH OTHER /5 pic.twitter.com/TULFtM31T5
— Medieval Manuscripts (@BLMedieval) August 4, 2021
https://twitter.com/v_i_o_l_a/status/1422998045935951873